Pages

Thursday, June 2, 2011

complicated kah?

halo!!!em..nk ngarut pe ek ari..xde pe yg nk dikongsi pn juz aku nk gtau yg aku rse tnang..feel relief…mne dtgnye?em..biala mnjadi rhsia..i’ve 2 make my move n plan yg terbaik 4 dri aku.aku salu berdoa kt Tuhan spaya smgt 2 smkin menebal n xkn ilang dr dri aku.
em..x smua soklan dlm dunia ni kte de jwpnnye.kdg2 kte mmg xnk bnde 2 jd tp ati kte yg mengizinkn n merelakn n aku cye smua 2 inspired by Allah.He knows best n no 1 can deny it.ble aku de mslh n aku cte kt org2 kt sekeliling aku, sbenrnye from dat aku observe n analyze spe org2 yg leh aku cye.kdg2 ble kte cte drng x fhm btapa beratnye bnde 2 4 kte..mereka melihat dr lahiriah sje tp 2 bkn slh drng sbb i2 sje yg mereka mampu.kdg2 de org 2 aku ckp skit pn, drng da leh fhm..sbb nye?org 2 je yg tau npe..tp de gak kelompok yg ble kte ckp even byk pn drng x kn fhm..sbb nye?aku tau..:-) aku bersyukur sbb tknan yg mendtg sblum ni sbenarnye mcm bg aku cahaya yg menyuluh kpd bnde2 yg aku x nmpk sblum ni.alhamdulillah…;-)
aku yakin korng smua x fhm pe sbenarnye yg aku cbe smpaikn..dr tulisan aku pn da menggmbarkn dri aku sorng yg ske ckp indirectly n sbb 2 buatkn org2 pn x fhm aku.sbb 2 ble aku buat ssuatu, klau leh aku x ske org tau.sbb nye?em..tah bg aku mnusia ni termsuk aku la de mcm2 interpretation dlm otak kte ni..klau interpretation yg btul,xpe gk..yg x btul 2 yg aku cbe elakkn.kdg2 kte berniat baik, tp drng pk yg -ve lak..n 1 lg sikap mnusia ni lak, ble die da set mind die -ve, smua bnde org 2 buat die akn pk -ve je.tp pape pn terpulang kpada tfsiran msing2..skng aku da hmpir nmpk jln yg spatutnye aku amik utk idup n aku da xnk buang mse ngn bnde2 yg x ptut.
ok smpai cni je la celoteh aku pd arini..aku sntiasa berdoa yg Tuhan akn memberi keberkatan kpada pe sje yg aku buat n dpt..n aku pn x putus2 berdoa utk kesejahteraan mak n abah, dib, akk n tai n smua org2 yg aku syg..smoga diri kte dibawah pemerhatian dan kasih syang Tuhan Yang Maha Esa..amin..
"belajarlah seolah kite akn idup seribu tahun lagi n beribadatlah seolah kite akn mati pada esoknye.."

No comments:

Post a Comment