Pages

Friday, June 17, 2011

aduhai az athirah..

entah dari mana patut aku mule post kali ni..sebelum aku bukak blog ni, da byk kali aku pk kpd sape yg ptut aku luahkan pe yg aku rse skang ni..mncari dan mencari..pencarian aku gagal..aku akhirnya mmbuat kesimpulan bahawa cre yg terbaik adalah dgn meluahkan kpd mr.bloggie ni..knape aku plih blog? sbb walaupun blog ni terbuka kpd sesiape pun tp aku yakin, aku bukan la blogger atau penulis yg hebat dan popular. jd blog aku ni mybe xde sape yg visit n xkn de sape yg akn bce post aku ni..klu de yg terbce, aku anggap tu rezeki drng je..;-)

byk sbenarnye yg ingin aku luahkan..dulu bbrapa tahun lpas, mmg suke sgt tulis blog.luahkan mcm2 kt blog..tp ntah nape sjak bbrapa tahun kebelakangan ni, aku jd mls nk menulis dan menghabiskan mase di hadapan laptop ni utk mencari jalan, cara dan perkataan terbaik utk mentafsirkan idea2 dan prasaan aku.

sejujurnya skang aku rase lonely..tp bila aku dpt duk dan lihat family2 aku yg sgt menghargai aku dan sayang kt aku, prasaan tu perlahan2 berlalu pergi..tapi...prasaan tu ttap cube mnggugat hati ni. sbb pe? mybe sbb skang aku xde tmpt ngadu..tmpat luahkan pe yg aku rse...mak n dib?erm...smemangnye dr dlu smpai skang drng x pnah kecewakan aku n drng adalah pndgr yg plg hebat buat aku..tp ade gak perkara yg aku x leh n x mampu nk ceritakan kt mak n dib..jd at last, aku diamkan je..pendamkan je..n lalui je seorang dri walau x tahu sejauh mne dan selama mane aku mampu..kwn2?erm..de ke yg nak pnggil dri drng as kwn aku? mcm xde je..tp itu bukan la bnde yg plg aku kesal..mybe org akn pk aku blagak ble ckp mcm 2, tp dri dlu hngga skang aku salu cube x nak susahkan org lain dan aku x nak depend kt org. sbb aku prcaya drng x kn fhm mcm mane aku faham n rase..

slame ni..org ckp mcm2 kt aku..x ksah la kutuk ke, ngumpat ke, fitnah ke or pe sje..tp de yg aku xtau de yg aku tau..sedey?sape yg x sedey..tp aku anggap 2 lumrah dunia. slagi bercakap tu x kne byr or kne gne prepaid..org akn trus berckap..skang aku mmg xde sape2 (kecuali family).. dlu idup aku dikelilingi ngn rmai org..aku leh plih sape je utk luahkan pape..tp skang...sbb serik n fobia ngn org2 yg talam dua muke n hipokrit..aku berjge2..aku limit kn pergaulan aku so that drng x mudah lihat kelemahan aku dan x terbuka utk ckp mcm2 tntg aku.tp aku silap...ble org x knal aku, drng lg suke bercakap dan bercakap mcm aku ni xde hrga diri..aku x pnah kcu org...nak ngata org??aku sntiasa cube utk elakkan..lg2 skang ni aku dpt rse pe rasenye ble org brckap tntg kte...lbh2 lg bnde buruk n bnde yg x btol..

klau tujuan drng tu nk merendahkan self-esteem itu..keputusan nye...drng menang!!mmg self-esteem aku trun..sngat!n ble self esteem aku trun mmg x byk bnde aku mampu buat..tp tiap kali 'fenomena' tu berlaku aku cube mempositifkan dri n kuatkan dri..tp fenomena tu ttap salu brlaku n kdg2 aku x mampu nk pujuk ati n dri aku..ble self-esteem trun, mule rse aku x layak utk apa2 n utk sapa2..n itu leh musnahkan hidup aku..tp aku ingat lagu maher zain, "always be there".. n aku trus istighfar..

sekarang ni...rse cm nk idup sorng2 je..xde org sakit hati sbb aku n aku x sakit hati sbb sape2..n utk buat cmtu aku kne persiapkan dri n perkuatkan dri..sbb bkn mudah utk idup sorng2.huhu...aku ngah buat persiapan utk lpaskan apa yg aku de skang, perlahan2...tp arap sgat2 aku mampu hadapi..papepun dlm ati aku x putus2 berdoa utk Allah akan temukan aku ngn org2 yg leh buatkan aku 'lupe' smua tu..

erm...rse nye smpai sni dlu aku tulis pe yg tersirat dlm ati ni...mood menulis da mkin berkurang..n thanks to mr.bloggie sbb ade utk aku luahkan smua ni..salam...

No comments:

Post a Comment